کد مطلب: 172179
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل خبرداد:
پايان طغيان بيماريهاي گوارشي در منطقه ديناران
تاریخ انتشار : 1396/06/16
نمایش : 1263
اسماعيل اميدي گفت:طغيان بيماريهاي گوارشي منطقه ديناران شهرستان اردل در تاريخ 11 شهريور ماه کاملا فروکش کرده و به صفر رسيده است .
مهندس اسماعيل اميدي سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل در گفتگو با خبرنگار هفت چشمه با بيان اين خبر گفت: طغيان بيماريهاي گوارشي منطقه ديناران شهرستان اردل  از 4 شهريور ماه سال 96 شروع شده و در تاريخ 11  شهريور ماه کاملا فروکش کرده و به صفر رسيده است .

وي افزود: اين طغيان هشت روزه در مجموع 252 نفر بيمار از  5 روستاي منطقه ديناران شهرستان اردل شامل آبسرده ، ارجل ، شوران ، کاوند و بالد را مبتلا کرده که از اين تعداد 28 نفر از طريق بستري در بيمارستان بستري و مابقي يعني 224 نفر به صورت سرپايي با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت روستايي درمان شدند.

اميدي افزود:  بيشترين تعداد مبتلايان در روزهاي چهارم و پنجم شهريور ماه مشاهده شده است و پس از آن طغيان در مسير  کنترل و کاهش خود قرار گرفته و تا روز 11 شهريور به صفر رسيده است و از 11 شهريور تا امروز هم هيچ موردي گزارش نشده است .  

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل در خصوص علت بروز اين بيماري گفت: با استناد به انجام شده  ميداني انجام شده توسط کارشناسان بهداشتي ،  علايم باليني بيماران ، نتايج آزمايشات ميکروبيولوژيکي آب ، تاخير در تامين مواد گندزدا بويژه آب ژاول ، حفاري پيمانکار شرکت گاز در منطقه و ايجاد شکستگي در لوله هاي آبرساني و نتايج نمونه برداري کشت کامل مدفوع بيماران مبتلا که به تازگي به دست ما رسيده ميتوان گفت عامل بيماري ويروس نبوده و بلکه ناشي از يک  منبع عفونت زاي مشترک مثل آب يا غذاي آلوده بوده است .

اسماعيل اميدي افزود: با اين افزايش حجم ناگهاني بيماران عملکرد مديريت بحران شهرستان درکنترل اين طغيان و مداخله دستگاههاي مرتبط نظير اداره آب و فاضلاب روستايي ، شبکه بهداشت و درمان ، فرمانداري ، بخشداري ، مرکز بهداشت استان و اداره کل آب و فاضلاب روستايي فوري و همه جانبه بوده است بطوريکه اين طغيان به سرعت کنترل شده است . 

وي در پايان گفت: وقوع طغيان اجتناب ناپذير است اما بايد در پايان دور هم بنشينيم و با تجزيه تحليل دقيق ماجرا عبرت آموزي کنيم تا کمتر شاهد بروز موارد
اين چنيني شويم و در صورت بروز هم بهتر و سريعتر برخورد کنيم  .

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg